Meie uus külmkappLeidsime lõpuks ühe Finluxi A klassi sügavkülma kapi nelja tuhande krooni eest.
Ma olen kuulnud, et sügavkülmikute valik on väike sellepärast, et inimesed on sel sügisel kõik ära ostnud sügisvarude säilitamiseks. Huvitav, kas asi on masus: ostad sügisel juurvilju ja liha odavalt, et hiljem nosida? Või on kodumaise ja ise kogutud toidu eelistus nii valdav?
Kokkuvõtlikult võib öelda, et interneti abil ostlemine praegusel ajal toimi. Ma ei tea, kas internetikülgede uuenduskuludelt hoitakse kokku või on isikkoosseisud nii väikesed, et info täpsustamiseks ei jää aega. Poodi kohale minnes selgub, et lubatud kaupa polegi. Lahendus on ikkagi ostukeskuste läbi kammimine. Me ei suutnud seda üle kahe päeva teha.
Ma ei saa öelda, et me leidsime unistuste variandi, pigem on tegemist kompromissiga.
Miks me valisime kapi ja mitte kirstu ning A ja mitte A+?
Põhimõtteliselt võtab kirst vähem elektrit. Aga nagu üks müüja ütles, siis võtab seal sobramine rohkem aega, kaas on kauem avatud. Sahtlitega kapis on kindlasti lihtsam tuulata. Tegelikult me ka ei leidnud nii kitsast kirstu.
Valikutes mis me leidsime oli A ja A+ vahe vähemalt tuhat krooni, kui mitte isegi kolm tuhat.
Elektrikuluna ei teeniks seda vahet ilma peal tagasi. Ma olen seda meelt, et kokkuhoid ei tohi olla silmapaistvalt kallis. Olgu see siis elektri või looduse säästmine, mahetoidu kasutamine: kui hind on kordades suurem tavatootest, siis pole enam tegemist säästmisega. Teadusajakirjanik Tiit Kändler kirjutas kunagi toreda arvamusartikli Eesti Päevalehes, kus ta just seda sama mõtet arendas.