25 aastat vana südavkülma kappMa imestan, et Eestis on nii väike sügavkülmikute pakkumine (vähemalt internetis, sest mul pole tšekkamiseks aega mööda poode sõita). Kõik need uued ja uhked majad, kus on imelised laia ekraaniga telerid ja helisüsteemid, mis kukutavad kuulajad istuli? Kas neis majades sügavkülmikuid polegi? Väga lai on valik kappidele, kus pool on jahekapp ja väiksem osa on sügavkülm. Sellist me ei otsi.
Minu esimene tingimus on, et masin peab olema A-energiaklassist, mahtuma keldriuksest sisse ning mahutavus peab olema 210-liitri ringis. Eelistaksin kirstu, kuid kui mõõtmed ei sobi, siis valin kapi.
Kõige korralikum valik on siiski E-Luxis (Electrolux, Zanussi, AEG). Üks Electroluxi kirst mahuks ehk isegi nibin-nabin uksest läbi.
Et mitmed kommentaatorid on laitnud kaubamärgi-jahti, siis püüdsin otsida alternatiive.
Solidaarsusest leedukatega alustasin Snaigest. Neil on Eestis esindus, kuid interneti kaudu ei suutnud leida sügavkülmikuid. Need peavad olemas olema (mul on ju keldris 25 aastat vana Snaige sügavkülma kapp). Neil on üldse imelik internetileht – masinad on toodud välja disaini järgi, mitte selle järgi, mis tööd nad peavad tegema. Expert elektroonikal on jälle masina kõrguse järgi lahterdatud. Kah huvitav moodus.
Mõningase otsimise peale leidsin lisaks E-Luxile veel külgi, kuid masinatele alternatiive mitte. Hinnad on ka üllatavalt kõrged.
Omega lehekülg on E-Luxile alternatiiv. Sealt leidsin sügavkülma kapi Schlosser.
Muuseas, paljud huvitavad alternatiivkaubamärgid on kas B-energiaklassist või on A-klassi masinad erakordsed kobakad. Siiski olen leidnud ühe võimaliku Candy kirstu (maiuse-masin võiks olla tõlge inglise keelest). Kas te usaldaksite sellist kaubamärki (Candy CCFE205)? Vahe eelistusega number kaks ehk Electroluxiga on 800 krooni. Arvestades kvaliteedi ootusi pole see küll kosmiline hinnavahe. Ma olen valmis nime ja kvaliteedi ootuse eest rohkem maksma.
Ohhooo! Veel enne magama minekut leidsin mingist suvalisest interneti poest (tuhat1) Snaige sügavkülmikuid. Olen liiga unine, et neid läbi töötada, kuid mõõtmed ja energiaklass sobivad. Hind on ootamatult kõrge võrreldes selle Electroluxi 210 liitrise kirstuga, mis meil võib-olla isegi mahub uksest sisse (võib-olla aga mitte).