HämaraandurÖöelekter. Üritame kasutada pesumasinal ööelektrit. Taimeri abil. Meenutan, et nädala pusisime taimeri töölesaamisega – et ta mõistaks argipäevade ja nädalavahetuse erinevust. Saime tööle. Ta ei talunud üheks päevaks mitut juhist. Käsin lõpetada töö reedel kell seitse hommikul ja alustada samal õhtul uue programmiga kell 23.59. Värske tööga tuleb alustada järgmisel päeval ehk laupäeval kell 00.01, sellest saab masin aru. Peaasi, et vahetub ööpäev, olgu või kaks minutit ülesande vahe.

Taimeri mõte on selles, et laome päeval masina kraami täis. Pärast viimast hilpu lülitame masina justkui käima, aga vurama hakkab ta südaööl.

Me ei saa pidada süsteemi  toimivaks, sest oleme teinud palju erandeid. Liiga tihti on olnud arusaamist, et viiest pereliikmest kellegi tähtis hilp vajab kiiret menetlust.

Samas leian, et taimer võib vabalt lebotada pesumasinal ja sobival päeval kasutame seda. Mingi kokkuhoiu ikka saab ja hull ebamugavus see ka pole.

On selgunud, et meie AEG-pesukuivatit ja Whirlpooli nõudepesumasinat taimeriga kasutada ei saa. Mõlema on-off nupud ei sobi selleks trikiks.  ise ka ei anna mingeid viitefuntksioone – olen valinud võimalikult väheste ülesannetega masinad. Ilmselt siit blogist on selgunud põhjus: liigne keerulisus pole meile sobiv.

Valgustus. Otsime õue sobivaid valgustusi. Tõin koju mingi hämaraanduri, mis tuleb monteerida lambi külge ning siis saab kasutada igasugu pirne (hõõgniidiga, säästupirne või halogeene). Oomipoes öeldi mulle, et seda on imelihtne paigaldada. Ma mõistan neid – minust oli vaja kiiresti lahti saada, sest enne kui naine hakkab elektrit mõistma, tõuseb päike solgipangest. Tõsi ta on. Wend venitab monteerimisega kummi, sest ta ei usu, et mõistujutt faasidest on tema kaalukategooria ülesanne. Näis.

Kööki ostsime hämaraanduriga säästupirni. Seni olen ma rahul. Kuigi ta mõnikord on natuke hüsteeriline – lülitab iga viie minuti tagant end välja ja sisse justkui ei suudaks otsustada, kas on valge või pime. Ja hommikuti ka. Lülitan pirni sisse. Ta mõtleb 30 sekundit ja lülitab end sisse. Mõne aja pärast ta lülitab end uuesti välja – justkui tal oleks ka mingi liikumisandur. Kui liigud köögis, siis lülitab end uuesti sisse. Teinekord hämaras, kuid kasutamata köögis on teinekord sama trikk. See mind ju ei häiri, sest ma pole ise ruumis. Kuid ma ei saa aru, miks ta nii teeb. Hämaratundlik pirn on Osrami mingi variant (karbi ma viskasin minema). 200 krooni maksis.

Ost. Plaanime vahetada välja 25-aastase Minski. Ma ei julge otsust teha. Kõige parem oleks külmakirst. Mingi A+ kategooria. On selgunud, et külmakirst meil keldriuksest ega aknast sisse ei mahu. Jääb siis uksega külmkamber. Aga tõesti, mida ma veel pean teadma? Kas Electrolux on normaalne? Või võib olla mingi tundmatum firma?

Mõtlen, et kuigi kirst on säästlikum, siis see ei mahu meile keldrisse, kus me seni oleme külmkappi hoidnud. Ma ei saa ju panna kirstu tuppa säästlikkuse eesmärgil? Seda enam, et jahedamas ruumis on külmuril vaja vähem tööd teha.