Veerand sajandi vanune sügavkülma kappArvutused näitavad, et pole mõtet kergelt loobuda vanast riistapuust. Kuigi vana võtab kõvasti elektrit, on uue tasuvusaeg väga pikk – kakskümmend aastat või nii. Siiski näib, et päris uuendusteta me ei pääse.
Oleme kaalunud elektri säästmise eesmärgil mikrolaine ahju ostmist. See oli minu idee. Ühepajatoidu soojendamisele tavaahjus kulub umbes pool tundi. Mikrolaine ahi teeb selle töö ära kahe minutiga. Elektri kokkuhoid missugune! Huvitaval kombel olen ma aga põrkunud kodusele vastuseisule. „Liigsed masinad on saatanast,” tsiteerin Wenda.
Nüüd olen võtnud sihikule 25 aastase Minski sügavkülma välja vahetamise. Julgen väita, et see masin on Ö-energiaklassist ehk rajult õgib elektrit. Ka tema füüsiline kest on laiali lagunemas.
Hakkan otsima lahendusi ning ootan ka häid soovitusi. Ma mõtlen, et see peaks olema külmakirst. Pidavat olema säästlikum kui kapp. Mis kaubamärki võiks eelistada? Kas viie-liikmelisele perele on 260 liitrine piisav, või peaks olema 400 liitrine? Kas nende elektri tarbimise vahe on suur? Mida veel peaks arvesse võtma?