Staar-kohvikann, kes justkui oleks töötanud tasuta.Me muudkui aga mõõdame. Olen teinud mõningad täpsustused. Meie kodumasinate tööd hindav vattmeeter näitas reipalt justkui kulunuks veekeetja, röstri, leivamasina ja mikserite tööks kuus vaid mõnikümmend senti. Vahetasin vattmeetri välja ja uus hakkas töökalt vurama. Kui palju elektrit kulub, eks see selgub. Seega minu juttu justkui kodumasinad töötavad tasuta, tuleb esialgu võtta mõningase reservatsiooniga.

Ja ausalt, elektri kokkuhoid pole lihtne. Ma pusin praegu selle kallal, et meie kodus on 20 valguskohta ja igaüks neist tahaks järelemõtlemist. Kas on vaja plõksimiskindlat või hämarustundlikku, külmatundlikku või tavalist säästupirni? Või pirni hõõgniidiga või halogeenlampi? Mulle kui tehnikakaugele inimesele on valikute rohkus täielik üllatus.

No võtame näiteks lambid õues. Selgub, et kehvemad säästupirnid isegi mitte ei sütti miinuskraadidega põlema. Et lambid meie õues ununevad aga sageli põlema jääma, oleks siiski vaja kavalat kokkuhoidu.

Kaalume liikumisandurit, aga juba olen kuulnud, et on olemas ka hämaratundlikke halogeenlampe, mis päevavalguse suurenedes ise ära kustuvad.

Kööki panime hämaratundliku säästulambi – on selline pimedapoolne ruum. Praegusel kaamose ajal lülitab pirn end ise keskpäeval paariks tunniks välja. Ma olen selle targa lambiga väga rahul.

Ma pean veel uurima, et kas on mõtet vahetada hõõgniidiga pirne plõksimiskindlate säästupirnide vastu. Esialgu tundub lihtsam jätkata harjumuspärasega. See ajab natuke juhtme kokku, istuda iga pirni juures ning mõtiskleda selle sisse ja välja lülitamise harjumuse üle. Mõnede ruumidega ongi ju nii, et mõnikord on seal vaja käia hetkeks ja teinekord põleb seal tuli päevi. Ongi raske hinnata, et millist pirni sinna on vaja.

Mul on hea meel, et meie kommentaarides on väga asjalikke nõuandeid led-pirnide kohta. Selgub ka see, et parim on neid osta internetist tellides, mis tähendab et peab olema üsna kindel, mida soovitakse. Eriti arvestades, et tegemist on keskmisest kallimate asjakestega. Ma pole elus teadlikult ühti led-pirni näinud, rääkimata pimeostust internetis.

Kommentaariumis on aga häid soovitusi led-lampidest. Näiteks nagu see: https://minuenergia.wordpress.com/2009/10/18/hakkame-valgust-valima/#comments.

Mul aga ajab pea sumisema jutt internetiküljel, et led-pirn sobib E27 või U-midagi soklisse. Ma saan aru, et need tüüplampide tüüpsoklid, aga mul pole aimugi missugused täpselt.

Kujutan ette ka maainimeste olukorda, kes iga uitmõtte ajel ei saa pürstida esimesse ehituspoodi nõu küsima. Kuigi elame linnas, on juhtunud just nii, et olen viimased ajad olnud kümnekuise beebiga küllalt sunniskodune.