Homme käin kõik vattmeetrid läbi, kirjutan tulemuse nii vattides kui rahas siia blogisse.
Nüüd siis esimene oluline küsimus: kui palju maksab elekter, mida me tarbime? Ma vaatan vattmeetrilt tarbimise, korrutan selle kilovatt-tunni hinnaga ja saan teada hinna, ma mõtlen, et see võiks toimida. Teleka ja DVD kasutamine ühes kuus maksab x- krooni; sülearvuti y-krooni ja nii edasi.
Elektri hinna teadasaamiseks alustan Eesti Energia kodulehest, kus mulle meenutatakse vana tõde – ma olen mingisuguse paketi tarbija ja meie elektri hind koosneb vähemalt viiest osast. Tunnistan, et mul pole õrna mälestustki, kas me oleme paketi kodu1, kodu2, kodu3, kodu4 või küttepaketi tarbijad. Ma pean otsima üles lepingu.

Lepingut ei leidnud. Ma loodan, et sellest mingit jama ei tule. Huhh, järsku piisab arvest?
Tõesti, arvelt selgub, et meil on küttepakett. Muidugi, muidugi – me ju kütame osalt põrandaküttega. Samas saab olema huvitav mõõtmiste käigus selgitada, et kas me kütame piisavalt selleks, et pakett end ära tasuks.
Arvel on tariif eriti peenelt välja toodud. 0,44420 krooni kilovatt tunni eest. Viie koma kohaga. Tase!
Jama on aga selles, et arvel on mingi EN3 päevatariif ja V päevatariif. Sama öötariifiga. Üks on elektrienergia päevatariif ja teine võrguteenuse tariif. Tere talv! Kuidas ma peaksin aparaadi kulu arvestama? Kas nii, et liidan päevatariifi võrguteenuse tariifiga? Appikene.
Ehk saan mõne kasuliku vihje või helistan Eesti Energiasse.

Ühe ja sama asja kohta mitu hinda.

Ühe ja sama asja kohta mitu hinda.